Finanční vzdělávání s podporou čtenářské gramotnosti

Anotace vzdělávacího programu:

Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční a čtenářské gramotnosti žáků základních škol.

Účastníci se aktivně seznámí s řadou efektivních metod podporujících čtenářskou gramotnost. Budou přitom používat texty obsahově související s finančním vzděláváním (hodnota a historie peněz, nakládání s penězi, základní práva spotřebitelů, činnosti bank a jiných finančních institucí, obrana proti zadlužení, finanční produkty k zajištění rizik a zhodnocení peněz).

Použité aktivity se zaměřují na dovednosti pracovat s informacemi, porozumět textu a jeho interpretaci, vyhodnocovat text, formulovat otázky, vyvozovat závěry z textu, porovnávat text se svými osobními znalostmi a zkušenostmi. Důležitou součástí těchto aktivit je práce s odbornými pojmy z oblasti peněz, hospodaření domácnosti a používání základních finančních produktů a služeb.

Získané informace účastníci ve druhé části semináře používají k řešení problémových úloh. Ze semináře si odnášejí náměty k finančnímu vzdělávání s podporou čtenářské gramotnosti žáků na 2. stupni ZŠ a návrh plánu implementace finančního vzdělávání do své výuky.

Vzdělávací cíl:

Účastníci získají přehled o obsahu Standardů finanční gramotnosti (MŠMT); prakticky si vyzkouší metody efektivní práce s textem, diskusní metody a metody kritického myšlení zaměřené na finanční vzdělávání; prohloubí svou metodickou průpravu k rozvoji finanční a čtenářské gramotnosti žáků; získají specifické znalosti související s vlastní finanční gramotností

Komu je určen:

Seminář je přednostně určen učitelům 2. stupně ZŠ Kraje Vysočina, především učitelům vzdělávacích oblastí Jazyk a jazyková komunikace, Člověk a společnost, Člověk a svět práce.

Rozsah: 8 hodin, 8 – 16:30 hod

Seminář je zdarma