inanční vzdělávání s podporou občanské gramotnosti
Anotace vzdělávacího programu:
Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční a občanské gramotnosti žáků základních škol.
Účastníci budou používat texty obsahově související s finančním vzděláváním (oblast Peníze, Hospodaření s rozpočtem, Finanční produkty). Jedná se o krátké příběhy, kazuistiky dlužníků, zprávy ČOI, propagační materiály bankovních a nebankovních subjektů. Obsahově se témata dotýkají problematiky základní práva spotřebitelů, podpora státu při zajištění rizik, finanční jistoty zaměstnance, činnosti bank a jiných finančních institucí, obrana proti zadlužení, finanční produkty podporované státem.
Účastníci při jejich zpracování používají různé efektivní metody a postupy, podporující dovednost diskutovat, argumentovat, pracovat s informacemi, rozlišovat fakt a názor, porozumět textu a jeho interpretaci, formulovat otázky, vyvozovat závěry z textu.
Důležitou součástí těchto aktivit je práce s odbornými pojmy z oblasti peněz, hospodaření domácnosti a používání základních finančních produktů a služeb. Cílem je získání informací, potřebných k řešení následujících problémových úloh.
Účastníci si ze semináře odnášejí náměty k finančnímu vzdělávání s podporou občanské gramotnosti žáků na 2. stupni ZŠ.
Vzdělávací cíl:
Účastníci získají přehled o obsahu Standardů finanční gramotnosti (MŠMT); prakticky si vyzkoušejí některé efektivní metody podporující občanskou a finanční gramotnost; získají specifické znalosti související s vlastní finanční gramotností; vytvoří návrh na finanční vzdělávání ve své výuce a na své škole; vymění si zkušenosti a náměty k podpoře finanční a občanské gramotnosti žáků
Komu je určen:
Seminář je přednostně určen učitelům 2. stupně ZŠ kraje Vysočina, především učitelům vzdělávacích oblastí Člověk a společnost, Člověk a svět práce, Výchova demokratického občana.
Rozsah: 8 hodin, 8 – 16:30 hod
Seminář je zdarma