Finanční vzdělávání s podporou občasnké gramotnosti

inanční vzdělávání s podporou občanské gramotnosti

Anotace vzdělávacího programu:

Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční a občanské gramotnosti žáků základních škol.

Účastníci budou používat texty obsahově související s finančním vzděláváním (oblast Peníze, Hospodaření s rozpočtem, Finanční produkty). Jedná se o krátké příběhy, kazuistiky dlužníků, zprávy ČOI, propagační materiály bankovních a nebankovních subjektů.  Obsahově se témata dotýkají problematiky základní práva spotřebitelů, podpora státu při zajištění rizik, finanční jistoty zaměstnance, činnosti bank a jiných finančních institucí, obrana proti zadlužení, finanční produkty podporované státem.

Účastníci při jejich zpracování používají různé efektivní metody a postupy, podporující dovednost diskutovat, argumentovat, pracovat s informacemi, rozlišovat fakt a názor, porozumět textu a jeho interpretaci, formulovat otázky, vyvozovat závěry z textu.

Důležitou součástí těchto aktivit je práce s odbornými pojmy z oblasti peněz, hospodaření domácnosti a používání základních finančních produktů a služeb. Cílem je získání informací, potřebných k řešení následujících problémových úloh.

Účastníci si ze semináře odnášejí náměty k finančnímu vzdělávání s podporou občanské gramotnosti žáků na 2. stupni ZŠ.

Vzdělávací cíl:

Účastníci získají přehled o obsahu Standardů finanční gramotnosti (MŠMT); prakticky si vyzkoušejí některé efektivní metody podporující občanskou a finanční gramotnost; získají specifické znalosti související s vlastní finanční gramotností; vytvoří návrh na finanční vzdělávání ve své výuce a na své škole; vymění si zkušenosti a náměty k podpoře finanční a občanské gramotnosti žáků

Komu je určen:

Seminář je přednostně určen učitelům 2. stupně ZŠ kraje Vysočina, především učitelům vzdělávacích oblastí Člověk a společnost, Člověk a svět práce, Výchova demokratického občana.

Rozsah: 8 hodin, 8 – 16:30 hod

Seminář je zdarma

 

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Průzkum Rozumíme penězům mezi dvanáctiletými dětmi

Zajímá vás, jak na osobní finance nahlížejí dvanáctileté děti? Rozumíme penězům uskutečnil během května letošního roku anonymní průzkum mezi padesáti žáky šestého ročníku základní...

Je bezpečné placení mobilem?

Zneužití platební karty je jednoduché – stačí rychlý sken, zjistit číslo platební karty a CVC/CVV (Card Verification Value/ Card Verification Code = ověřovací kód)....

Vzdělávací seriál ČNB pro žáky základních škol

Česká národní banka připravila seriál s názvem Finanční trampoty Oty Negramoty věnující se problematice peněz z nejrůznějších úhlů pohledu. Seriál se snaží zábavnou formou zvýšit finanční...