Základním stavebním kamenem finanční spokojenosti je o umění správně hospodařit se svými penězi. Ministerstvo školství ve svých standardech finanční gramotnosti pro základní vzdělávání má základní okruhy zaměřené na:
- nakupování a placení
- hospodaření domácnosti
- přebytek rozpočtu domácnosti
- schodek rozpočtu domácnosti
Téma, které je odrazovým můstkem do finančního světa, zařadil mezi své projektové dny i projekt Rozumíme penězům. Tento program je zaměřen pro žáky na 1. i 2. stupni základní školy v rozsahu 4 nebo 5 vyučovacích hodin. Připravenou metodiku lze využít pro různé vědomostní úrovně žáků a poskytnout tak potřebné znalosti problematiky hospodaření domácnosti.
Projektový den pomáhá žákům:
- zorientovat se v názvosloví nákladových položek – povinné, nezbytné a zbytné výdaje,
- pochopit, co je to přebytek a schodek a jak s výsledky rodinného rozpočtu pracovat,
- poznat průměrné rodinné výdaje za jednotlivé nákladové položky,
- uvědomit si na rodinných příbězích realitu hospodaření domácnosti
- rozvíjet kritické myšlení v krizových scénářích, když nastane nečekaná událost.
Lektor v rámci celého projektového dne využívá pracovní listy. Aktivity zaměřené na konkrétní rodinnou situaci je možné opakovat, neb jsme připravili až 5 různých rodinných scénářů.
Skupinová práce, diskuse s lektorem a případně i následná komunikace v rodinách umožní žákům rozvíjet své vlastní hospodárné návyky a věříme, že probudí i další zájem a zvědavost se oblasti peněz dále věnovat.
Děkujeme za finanční dar MONETA Money Bank, a. s., která umožnila vzniku metodického materiálu, který je možné si po přihlášení stáhnout zdarma.
Celý článek s proklikem na metodický materiál je přístupný jen přihlášeným uživatelům.Pro pokračování ve čtení se PŘIHLAŠTE NEBO ZAREGISTRUJTE