moneta logo
logo aisis

Úvod do finančního vzdělávání

Úvod do finančního vzdělávání

Anotace vzdělávacího programu:

Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční gramotnosti žáků základních škol prostřednictvím gramotnosti čtenářské, informační, matematické a občanské.

Účastníci tohoto semináře se zorientují v obsahu a požadovaných výstupech finančního vzdělávání žáků ZŠ a v jeho možném propojení se čtenářskou, informační, občanskou a matematickou gramotností na 1. i 2. stupni ZŠ.

Pro účastníky je připravena sada konkrétních modelových situací a problémů, které se týkají rozhodování o současných nebo budoucích financích. Tematicky vycházejí z obsahu Standardů finanční gramotnosti (Peníze, Hospodaření domácnosti, Finanční produkty). Používané výukové metody pomáhají naplňovat standardy ostatních vybraných gramotností.

Účastníci se seznámí s nabídkou dalších samostatných seminářů zaměřených na finanční vzdělávání s podporou jednotlivých vybraných gramotností.

Cíl:

Účastníci si prakticky vyzkoušejí ukázkové metody podporující rozvoj čtenářské, informační, občanské a matematické gramotnosti při práci s textem obsahově zaměřeným na finanční vzdělávání; zahájí týmovou spolupráci na strategii finančního vzdělávání; získají specifické znalosti související s vlastní finanční gramotností; vytvoří návrh na finanční vzdělávání na své škole

Komu je určen:

Seminář je určen buď celému pedagogickému týmu základní školy z Kraje Vysočina (s cílem posílit participaci pedagogických pracovníků na vytváření strategie školy v oblasti finančního vzdělávání napříč vyučovacími předměty) nebo zástupcům škol – koordinátorům ŠVP, vedení školy (s cílem přispět k nastavení týmového plánování finančního vzdělávání a jeho implementace do ŠVP).

Rozsah: 8 hodin, 8 – 16:30 hod

Seminář je zdarma

 

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Konec falešných slev v obchodech

Ve všech typech obchodů od kamenných až po ty internetové se již nesetkáte se slevami, které neodpovídají skutečnosti. Obvyklá praxe některých obchodníků, kteří počítali slevu...

Nahlédnutí do metodiky II. stupně ZŠ

Děti jsou akční. Navíc, díky jednoduchému přístupu k informacím, nás často překvapují otázkami, které prověřují nejen naše znalosti, ale i trpělivost a snahu si...

Nahlédnutí do metodiky I. stupně ZŠ

Jak zatraktivnit finanční gramotnost pro žáky prvního stupně? Jak probudit zájem a zvědavost na téma peněz, které často bývá tématem tabu v rodinách? Jak zapojit...