moneta logo
logo aisis

Učíme se rozumět penězům

V pátek 11. listopadu se ve 14. ZŠ zúčastnili žáci 9. ročníku v rámci předmětu Rozumíme penězůmprojektového dne s názvem Dovolená.
Ve fiktivní domácnosti s pevně nastaveným domácím rozpočtem si měli možnost nanečisto vyzkoušet, co obnáší plánování a zajištění takového příjemného období, jakým dovolená bezesporu je, a to v různých rolích, prarodiči počínaje a malými dětmi konče. Snažili se nalézt kompromis mezi snem a realitou zastoupenou finančními možnostmi domácnosti, ale i mezi nároky a představami jednotlivých členů. Při řešení způsobu financování se nenásilnou formou seznámili s dnes tak frekventovanými pojmy, jako je kontokorent nebo předlužování. Na příkladu příběhů rodin ze sousedství pak hledali výhody a úskalí rozhodování při pořizování dovolené.
Projekt Rozumíme penězům slouží ke zvyšování finanční gramotnosti a je dotovaný EU.

Foto autor| Foto: Dagmar Janošková
Region| Západní Čechy
Publikováno| Plzeňský deník; U nás ve škole; 13
Publikováno| Plzeňský deník – Plzeň-jih, sever; U nás ve škole; 13

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Jak si vybrat nemovitostní fond

Investování v České republice není trendy. Češi raději využívají bankovních účtů, kde ale nemohou porazit inflaci. Pokud se rozhodnou peníze uložit jinam, tak nejčastěji volí...

Práva při nákupu mimo kamenné prodejny – díl III.

V prvním dílu seriálu na téma nakupování mimo kamenné prodejny jsme se seznámili s tím, jaké všechny způsoby uzavírání obchodu patří mezi ty, které můžeme nazvat...

Práva při nákupu mimo kamenné prodejny – díl II.

V prvním dílu seriálu o nakupování mimo kamenné prodejny jsme se seznámili s tím, jaké všechny způsoby uzavírání obchodu patří mezi ty, které můžeme nazvat nákupy...