moneta logo
logo aisis

Učíme se rozumět penězům

V pátek 11. listopadu se ve 14. ZŠ zúčastnili žáci 9. ročníku v rámci předmětu Rozumíme penězůmprojektového dne s názvem Dovolená.
Ve fiktivní domácnosti s pevně nastaveným domácím rozpočtem si měli možnost nanečisto vyzkoušet, co obnáší plánování a zajištění takového příjemného období, jakým dovolená bezesporu je, a to v různých rolích, prarodiči počínaje a malými dětmi konče. Snažili se nalézt kompromis mezi snem a realitou zastoupenou finančními možnostmi domácnosti, ale i mezi nároky a představami jednotlivých členů. Při řešení způsobu financování se nenásilnou formou seznámili s dnes tak frekventovanými pojmy, jako je kontokorent nebo předlužování. Na příkladu příběhů rodin ze sousedství pak hledali výhody a úskalí rozhodování při pořizování dovolené.
Projekt Rozumíme penězům slouží ke zvyšování finanční gramotnosti a je dotovaný EU.

Foto autor| Foto: Dagmar Janošková
Region| Západní Čechy
Publikováno| Plzeňský deník; U nás ve škole; 13
Publikováno| Plzeňský deník – Plzeň-jih, sever; U nás ve škole; 13

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Nejčastější problémy s placením u obchodníků

Může obchodník odmítnout platbu kartou nebo naopak nepřijmout hotovost? Co kdyby si dokonce při přijetí platby kartou naúčtoval za službu či zboží víc, než...

Vychází desková hra Ztracené dědictví podporující finanční gramotnost

Rozumíme penězům přichází s deskovou hrou Ztracené dědictví. Má u dětí podpořit zájem o témata osobních financí. Učitelé ji mohou používat při výuce finanční gramotnosti...

Změny investičních návyků Čechů

Investiční chování Čechů se postupně proměňuje. Podle aktuálního průzkumu AKAT ČR realizovaného ve spolupráci s Perfect Crowd se ukazuje, že Češi stále častěji vnímají...