Hrádek Zajímavý den prožili ve škole žáci II. stupně hrádecké školy. Pedagogové pro ně připravili další z projektových dnů, jehož náplní je finanční vzdělávání a podpora finanční gramotnosti. Škola je totiž od roku 2009 zapojena do projektu Rozumíme penězům. „Záměrem je seznámit pedagogy i žáky se základními principy hospodaření s penězi, orientovat se v základní nabídce finančních produktů a služeb a osvojit si principy zodpovědného rozhodování,” uvedla ředitelka Anna Valešová. Zvláštní důraz se kladl právě na to, aby si děti uvědomovaly důsledky svého rozhodnutí a nenechávaly se manipulovat reklamou. Projekt měl několik kapitol náklady na bydlení, auto, dovolená… a poznatky kluci a děvčata získávali v modelových domácnostech, kde řešili konkrétní situace. Pracovalim ve vylosovaných rolích rodičů, dětí či prarodičů a při rozhodování o hospodaření domácnosti hájili jeho zájmy. „Bylo to zajímavé, přimělo nás to dívat se na věc jinak, než jsme zvyklí,” shodovali se vesměs. K poměrně vážnému konfliktu došlo v domácnosti ´Kopečkových´ kvůli koupi vozu. Babička a její druh podlehli lákavé nabídce prodejce a získali vůz podstatně dražší, než rodina plánovala. Naproti tomu ´Kateřina Prachařová´ si velmi dobře vedla v případě nabízené půjčky. Zajímala ji výše splátek, doba splácení i všechny další výdaje spojené s vedením účtu v bance… Žáci činnosti prostřídali. Vyslechli si také přednášku odborníka na půjčky, úvěr a leasing. Poté navštívili prodejce aut vybaveného prospekty a kalkulátorem pro výpočet délky splácení i výši splátek. Nakonec ověřili svoje znalosti v písemném testu. Na akci se spolupodílelo občanské sdruženíAISIS, zaměřující se na rozvoj klíčových životních dovedností. Celý projekt má akreditaci Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy.
Rokycanský deník | 21.11.2011 | Rubrika: Rokycansko | Strana: 3 | Autor: (naš)