moneta logo
logo aisis

Sbírka úloh

Matematickou a čtenářskou gramotností k budoucímu finančnímu zdraví – tak se jmenoval projekt našeho občanského sdružení, který jsme realizovali od července do prosince 2014.

V rámci tohoto projektu vznikla praktická sbírka úloh pro žáky základní školy a metodická příručka pro jejich pedagogy, obojí zaměřené na rozvoj matematické a čtenářské gramotnosti žáků, a to ve spojení s rozvojem finanční gramotnosti. Pilotní ověření materiálů proběhlo ve spolupráci s pedagogy z dalších základních škol.

Kolektiv odborných autorů (pedagogů základních škol, kteří jsou zároveň lektory finančního vzdělávání v programu Zodpovědně s penězi) vytvořil během léta a podzimu 2014 sbírku úloh a metodické příručky. Každá obsažená úloha je zaměřena na rozvoj jak čtenářské, tak matematické a finanční gramotnosti. Základní použitou metodou je čtení s porozuměním, které je předpokladem i pro správné řešení matematických úloh. V zadání úloh jsou dále uplatněny metody čtení s otázkami a metody podporující kritické myšlení. Některé úlohy jsou zaměřeny na individuální práci žáků, ale další úlohy jsou postaveny jako problémové úlohy k řešení v týmu (propojení s kooperativním učením). Některé úlohy jsou vystaveny formou integrované tematické výuky a částečně také formou projektového vyučování. Pro každý ročník (3. – 9. třída) je vyhrazeno cca 25 stran pracovních materiálů pro žáky. Nedílnou součástí publikace je metodická příručka pro učitele.

Sbírka úloh bude nabízena účastníkům na seminářích Zodpovědně s penězi.

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Mzdy v ČR za 2. čtvrtletí roku 2022

Průměrná měsíční hrubá mzda v České republice ve 2. čtvrtletí překročila hranici čtyřiceti tisíc, když dosáhla částky 40 086 Kč, což je v meziročním...

Průzkum finanční gramotnosti ČBA 2022

Česká bankovní asociace (ČBA) ve spolupráci s agenturou Ipsos opět přišla s výsledky měření finanční gramotnosti Čechů za rok 2022. Letos do průzkumu zařadili...

Jak chytře a efektivně na půjčky

Touha něco vlastnit nebo něco zažít je základním kamenem úvěrových reklam cílící na naše emoce a potřeby. V posledních letech byl boom hypotéčního byznysu, ale...