moneta logo
logo aisis

Americký dolar

Americký dolar náleží k nejdůležitějším světovým měnám. Je tu s námi od roku 1785. Významné mezinárodní obchody často probíhají právě v této měně a v takřka dvaceti zemích světa se používá jako hlavní měna. Jen třetina amerických dolarů obíhá na území USA. Mezinárodní označení amerického dolaru je USD. Zajímavostí je, že samotný název této měny pochází ze slova tolar, který byl ražen na našem území v 16. století.

Dolar můžeme rozdělit na 100 centů. Co se týče mincí ty existují v hodnotách 1, 5, 10, 25 a 50 centů a 1 dolar. Nejsou označeny číselnou hodnotou, ale textem. A neplatí u nich, že čím větší mince je, tím vyšší hodnotu má. Vždy je potřeba pozorně prozkoumat nápis na minci k určení její hodnoty.

Dolarové bankovky známé pro svou nazelenalou barvu a jednotný design se tisknou v hodnotách 1, 2, 5, 10, 20, 50 a 100 dolarů. Dnes již můžeme najít na dolarových bankovkách i jiné bravy. Co zůstává stejné je vyobrazení prezidentů USA na lícové straně a architektonických památek na straně rubové.

Aktuální kurz naší měny k americkému dolaru můžete najít zde.

Vyobrazení všech mincí a bankovek a mnoho dalších zajímavostí o americkém dolaru naleznete zde.

Zdroj: www.moneta.cz

Robert Kočí
Robert Kočí
Je lektorem finanční gramotnosti. Učí finanční gramotnost a angličtinu na základní škole. Vzdělává lidi všech věkových kategorií v oblasti spotřebitelských práv. Je autorem několika publikací zaměřených na to, jak učit o osobních financích děti na základních školách. Absolvoval Právnickou fakultu MU v Brně obor Právní specializace a MBA studia obor Coaching, Mentoring and Leadership.

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Mzdy v ČR za 2. čtvrtletí roku 2022

Průměrná měsíční hrubá mzda v České republice ve 2. čtvrtletí překročila hranici čtyřiceti tisíc, když dosáhla částky 40 086 Kč, což je v meziročním...

Průzkum finanční gramotnosti ČBA 2022

Česká bankovní asociace (ČBA) ve spolupráci s agenturou Ipsos opět přišla s výsledky měření finanční gramotnosti Čechů za rok 2022. Letos do průzkumu zařadili...

Jak chytře a efektivně na půjčky

Touha něco vlastnit nebo něco zažít je základním kamenem úvěrových reklam cílící na naše emoce a potřeby. V posledních letech byl boom hypotéčního byznysu, ale...