moneta logo
logo aisis

Učíme se rozumět penězům

V pátek 11. listopadu se ve 14. ZŠ zúčastnili žáci 9. ročníku v rámci předmětu Rozumíme penězůmprojektového dne s názvem Dovolená.
Ve fiktivní domácnosti s pevně nastaveným domácím rozpočtem si měli možnost nanečisto vyzkoušet, co obnáší plánování a zajištění takového příjemného období, jakým dovolená bezesporu je, a to v různých rolích, prarodiči počínaje a malými dětmi konče. Snažili se nalézt kompromis mezi snem a realitou zastoupenou finančními možnostmi domácnosti, ale i mezi nároky a představami jednotlivých členů. Při řešení způsobu financování se nenásilnou formou seznámili s dnes tak frekventovanými pojmy, jako je kontokorent nebo předlužování. Na příkladu příběhů rodin ze sousedství pak hledali výhody a úskalí rozhodování při pořizování dovolené.
Projekt Rozumíme penězům slouží ke zvyšování finanční gramotnosti a je dotovaný EU.

Foto autor| Foto: Dagmar Janošková
Region| Západní Čechy
Publikováno| Plzeňský deník; U nás ve škole; 13
Publikováno| Plzeňský deník – Plzeň-jih, sever; U nás ve škole; 13

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Hra Rychlý kvíz

Jako učiteli finanční gramotnosti se mi při příchodu na odpolední dvouhodinovku finanční gramotnosti občas stává, že vidím, jak malá je energie ve třídě a...

Hra Finanční pojmy – asociace, indicie

Snaha učitelů připravit pro své studenty zábavnější výuku vede k myšlence zařazování nejrůznějších druhů her. I v oblasti finanční gramotnosti tomu tak je. Dokonce právě na...

Důchodová reforma zabrala, ale…

Národní rozpočtová rada (NRR) vydala svou každoroční zprávu o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí. Mohlo by se zdát, že jde o další z mnoha dokumentů...