moneta logo
logo aisis

Zodpovědně s penězi

V základní škole na Dubině získávají děti nejen znalosti v běžných vyučovacích předmětech, ale také vědomosti, které jim usnadní orientaci ve světě financí. Základní škola se v roce 2010 zapojila do projektu Rozumíme penězům, který organizujeobčanské sdružení AISIS. Tohoto projektu se zatím účastní pouze dvě pardubické základní školy. Se světem financí se letošní deváťáci z Dubiny seznamují již druhým rokem, zvládají nejen sestavení rozpočtu či úvahu o výhodnosti nákupu, ale také prezentaci nabytých vědomostí před dospělými. „Na konferenci k projektu Rozumíme penězům nás reprezentovali čtyři žáci z 9. A a dvě jejich učitelky. Prezentace, kterou si naši žáci sami připravili, sklidila ohromný úspěch, děti zvládly i odpovědi na dotazy posluchačů,” uvedla ředitelka školy Ludmila Kozáková. „Máme radost z toho, že se naši žáci neztratí v konkurenci ostatních,” dodala. Letos se v oblasti financí žáci 9. A vzdělávají dál a první krůčky v této tématice mají za sebou i jejich o rok mladší spolužáci. Projekt Rozumíme penězům si klade za cíl přispět ke zvýšení finanční gramotnosti obyvatel České republiky. Primárně je zaměřen na učitele a žáky základních škol, prostřednictvím dětí má však působit i na jejich rodiče. Pomáhá dospívajícím k tomu, aby se naučili rozhodovat ve finančních záležitostech.

Veřejná správa | 9.2.2012 | Rubrika: Zpravodajství | Strana: 7

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Vkladové produkty – metodika

Při výuce finanční gramotnosti učím žáky dovednost porovnávat jednotlivé finanční produkty a vybírat pro konkrétní potřebu či situaci ten nejvhodnější. Tato dovednost patří mezi...

Češi se mění v národ investorů

Podzim roku 2025 přinesl na český kapitálový trh zásadní zprávy. Data Asociace pro kapitálový trh České republiky (AKAT ČR) k 30. září 2025 potvrzují,...

Průměrná mzda – jak reálná je?

Být finančně gramotný znamená mimo jiné i rozumět číslům, která se v souvislosti s penězi kolem nás objevují. Jedním takovým je průměrná mzda. Přestože má...