moneta logo
logo aisis

Zodpovědně s penězi

V základní škole na Dubině získávají děti nejen znalosti v běžných vyučovacích předmětech, ale také vědomosti, které jim usnadní orientaci ve světě financí. Základní škola se v roce 2010 zapojila do projektu Rozumíme penězům, který organizujeobčanské sdružení AISIS. Tohoto projektu se zatím účastní pouze dvě pardubické základní školy. Se světem financí se letošní deváťáci z Dubiny seznamují již druhým rokem, zvládají nejen sestavení rozpočtu či úvahu o výhodnosti nákupu, ale také prezentaci nabytých vědomostí před dospělými. „Na konferenci k projektu Rozumíme penězům nás reprezentovali čtyři žáci z 9. A a dvě jejich učitelky. Prezentace, kterou si naši žáci sami připravili, sklidila ohromný úspěch, děti zvládly i odpovědi na dotazy posluchačů,“ uvedla ředitelka školy Ludmila Kozáková. „Máme radost z toho, že se naši žáci neztratí v konkurenci ostatních,“ dodala. Letos se v oblasti financí žáci 9. A vzdělávají dál a první krůčky v této tématice mají za sebou i jejich o rok mladší spolužáci. Projekt Rozumíme penězům si klade za cíl přispět ke zvýšení finanční gramotnosti obyvatel České republiky. Primárně je zaměřen na učitele a žáky základních škol, prostřednictvím dětí má však působit i na jejich rodiče. Pomáhá dospívajícím k tomu, aby se naučili rozhodovat ve finančních záležitostech.

Veřejná správa | 9.2.2012 | Rubrika: Zpravodajství | Strana: 7

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Nejčastější problémy s placením u obchodníků

Může obchodník odmítnout platbu kartou nebo naopak nepřijmout hotovost? Co kdyby si dokonce při přijetí platby kartou naúčtoval za službu či zboží víc, než...

Vychází desková hra Ztracené dědictví podporující finanční gramotnost

Rozumíme penězům přichází s deskovou hrou Ztracené dědictví. Má u dětí podpořit zájem o témata osobních financí. Učitelé ji mohou používat při výuce finanční gramotnosti...

Změny investičních návyků Čechů

Investiční chování Čechů se postupně proměňuje. Podle aktuálního průzkumu AKAT ČR realizovaného ve spolupráci s Perfect Crowd se ukazuje, že Češi stále častěji vnímají...