moneta logo
logo aisis

Rozdíl mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou

Spousta lidí nerozlišuje rozdíl mezi pojmy cestovní kancelář a cestovní agentura. Oba subjekty nabízejí a prodávají zájezdy a mívají své webové stránky. Na první pohled tedy rozdíl není vidět.

Cestovní kancelář je podnikatel, který může organizovat, nabízet a prodávat zájezdy.

Cestovní agentura je také podnikatel, který ale může zájezdy pouze nabízet a zprostředkovávat jejich prodej. Má za povinnost informovat zákazníka, která cestovní kancelář je pořadatelem zájezdu, o který má zájem.

Za řádný průběh zájezdu vždy zákazníkovi odpovídá cestovní kancelář, jelikož smlouva o zájezdu je uzavřena mezi zákazníkem a cestovní kanceláří. I když je třeba uzavřena v prostorách cestovní agentury.

Výhodou koupě zájezdu u cestovní agentury může být širší nabídka zájezdů, jelikož ta často zprostředkovává prodej pro více cestovních kanceláří. Cestovní kancelář zpravidla prodává pouze své vlastní zájezdy.

Cena stejného zájezdu bývá jak u cestovní kanceláře, tak u cestovní agentury stejná.

Seznam všech cestovních kanceláří můžete najít zde.

Robert Kočí
Robert Kočí
Je lektorem finanční gramotnosti. Učí finanční gramotnost a angličtinu na základní škole. Vzdělává lidi všech věkových kategorií v oblasti spotřebitelských práv. Je autorem několika publikací zaměřených na to, jak učit o osobních financích děti na základních školách. Absolvoval Právnickou fakultu MU v Brně obor Právní specializace a MBA studia obor Coaching, Mentoring and Leadership.

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Exekuce v ČR

Exekutorská komora České republiky vytvořila projekt s názvem Otevřená data o exekucích, který informuje o nejrůznějších statistikách týkajících se exekucí občanů České republiky. K datu vydání...

Jak rozumně tvořit kapitál pro děti

Potomci, naše největší láska, která s sebou nese i starosti. Většina rodičů považuje své děti za hlavní smysl svého života, což způsobuje upřednostňování uspokojování...

Výsledky měření investiční gramotnosti 2023

Investiční gramotnost v Česku roste, ale stále více než dvě třetiny Čechů si v investicích nevěří. Zjištění pochází z Indexu investiční gramotnosti, který vypracovala...