moneta logo
logo aisis

Co všechno najdeme na platební kartě

Cíl: Žáci se detailně seznámí s tím, co vše lze nalézt na platební kartě.

Časová náročnost: 90 minut

Typ činnosti: skupinová práce, výtvarná činnost

Pomůcky: jedna čtvrtka formátu A3 pro skupinu, jedna platební karta pro skupinu (neplatná), jedna sada otázek pro učitele, jedna sada indicií 1 až 11 pro každou skupinu.

Postup:

Učitel sdělí žákům cíl výuky a se seznámí je s tím, že budou pracovat ve skupinách po čtyřech. Výstupem výuky bude maketa platební karty, která musí obsahovat všechny prvky, jako je ta skutečná.

Učitel žáky rozdělí do skupin a každé z nich dá jednu čtvrtku formátu A3 a jednu skutečnou platební kartu. Dále žákům sdělí, že mohou získat 11 indicií, které jim pomohou začlenit správně všechny prvky platební karty. Žáci dostanou pár minut prostor domluvit se, jak budou pracovat. Učitel následně činnost zahájí.

Získat indicii může skupina tak, že pošle k učitele svého zástupce a vybere si z otázek 1 až 11. Pokud na otázku správně odpoví, získává pro skupinu indicii označenou stejným číslem. Zástupce skupiny se může jít poradit se svojí skupinou, aby odpověděl správně. Není-li odpověď správná, skupina indicii nezískává. Může se však pokoušet o správnou odpověď opakovaně.

Žáci průběžně zpracovávají vlastní návrh platební karty na čtvrtku. Vymýšlí i její grafickou podobu.

Robert Kočí
Robert Kočí
Je lektorem finanční gramotnosti. Učí finanční gramotnost a angličtinu na základní škole. Vzdělává lidi všech věkových kategorií v oblasti spotřebitelských práv. Je autorem několika publikací zaměřených na to, jak učit o osobních financích děti na základních školách. Absolvoval Právnickou fakultu MU v Brně obor Právní specializace a MBA studia obor Coaching, Mentoring and Leadership.

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Konec falešných slev v obchodech

Ve všech typech obchodů od kamenných až po ty internetové se již nesetkáte se slevami, které neodpovídají skutečnosti. Obvyklá praxe některých obchodníků, kteří počítali slevu...

Nahlédnutí do metodiky II. stupně ZŠ

Děti jsou akční. Navíc, díky jednoduchému přístupu k informacím, nás často překvapují otázkami, které prověřují nejen naše znalosti, ale i trpělivost a snahu si...

Nahlédnutí do metodiky I. stupně ZŠ

Jak zatraktivnit finanční gramotnost pro žáky prvního stupně? Jak probudit zájem a zvědavost na téma peněz, které často bývá tématem tabu v rodinách? Jak zapojit...