Cíl: Žáci se detailně seznámí s tím, co vše lze nalézt na platební kartě.
Časová náročnost: 90 minut
Typ činnosti: skupinová práce, výtvarná činnost
Pomůcky: jedna čtvrtka formátu A3 pro skupinu, jedna platební karta pro skupinu (neplatná), jedna sada otázek pro učitele, jedna sada indicií 1 až 11 pro každou skupinu.
Postup:
Učitel sdělí žákům cíl výuky a se seznámí je s tím, že budou pracovat ve skupinách po čtyřech. Výstupem výuky bude maketa platební karty, která musí obsahovat všechny prvky, jako je ta skutečná.
Učitel žáky rozdělí do skupin a každé z nich dá jednu čtvrtku formátu A3 a jednu skutečnou platební kartu. Dále žákům sdělí, že mohou získat 11 indicií, které jim pomohou začlenit správně všechny prvky platební karty. Žáci dostanou pár minut prostor domluvit se, jak budou pracovat. Učitel následně činnost zahájí.
Získat indicii může skupina tak, že pošle k učitele svého zástupce a vybere si z otázek 1 až 11. Pokud na otázku správně odpoví, získává pro skupinu indicii označenou stejným číslem. Zástupce skupiny se může jít poradit se svojí skupinou, aby odpověděl správně. Není-li odpověď správná, skupina indicii nezískává. Může se však pokoušet o správnou odpověď opakovaně.
Žáci průběžně zpracovávají vlastní návrh platební karty na čtvrtku. Vymýšlí i její grafickou podobu.