Projektový den Poznáváme mince a bankovky patří mezi projektové dny vytvořené lektory projektu Rozumíme penězům. Je určen pro žáky na 1. stupni základní školy. Jeho realizací je naplněn cíl daný Standardy finanční gramotnosti pro základní vzdělávání, které stanoví, že žák používá hotové peníze.
Projektový den je naplánován na pět vyučovacích hodin. Je postaven na modelu E–U–R (evokace, uvědomění si, reflexe) známého z didaktického systému Kritické myšlení a na metodách využívajících skupinovou práci. Do projektového dne je možné zapojit i odborníka z banky, který s dětmi může probrat odborné termíny a zodpovědět dotazy, které v průběhu projektového dne vzniknou. Jeho role je podrobně popsána v metodice k projektovému dni.
Při realizaci projektového dne se žáci seznamují s pojmem a smyslem směnného obchodu, získávají představu o některých historických mincích a přemýšlí o nich v historickém kontextu. Porovnávají současné české mince podle hmatu, nachází rozdíly a zamýšlí se nad důvody těchto rozdílů. Dále se seznamují s historií vývoje bankovek, především pak zkoumají současné české bankovky, nachází jejich ochranné prvky a přemýšlí o důvodech ochranných prvků.
V rámci projektu Rozumíme penězům byl již projektový den realizován našimi lektory na desítkách základních škol s kladnou odezvou žáků.
Scénář celého projektového dne obsahující metodiku, pracovní listy a materiály pro žáky je k dispozici po přihlášení do sekce Klub Rozumíme penězům.
Celý článek s proklikem na prezentaci je přístupný jen přihlášeným uživatelům.Pro pokračování ve čtení se PŘIHLAŠTE NEBO ZAREGISTRUJTE