Cíl: Žáci zjistí výši nákladů na vodu v rámci rozpočtu domácnosti.
Časová náročnost: 45 minut
Typ činnosti: diskusní aktivita, čtení s porozuměním, počítání ceny
Pomůcky: kalkulačka, přístup na web www.rozumimepenezum.cz
Postup:
Učitel žáky vyzve, aby odhadli a zapsali:
- Kolik litrů pitné vody spotřebuje denně průměrný občan České republiky.
- Při jaké činnosti člověk v domácnosti spotřebuje nejvíce vody.
- Kolik korun stojí 1000 litrů pitné vody v jejich regionu.
- Kolik korun měsíčně činí náklady na pitnou vodu pro průměrnou čtyřčlennou domácnost.
- Co je vodné a stočné.
Následně jejich tipy zapisuje na tabuli.
Učitel žákům sdělí, aby na webu www.rozumimepenezum.cz, zjistili a vypočítali pravdivé údaje. Veškerá potřebná data zjistí v následujících článcích:
Následně učitel s žáky zkontroluje odpovědi a porovnají je s původními odhady.
Na konec žáci v diskusi s učitelem navrhují úsporná opatření v domácnosti, která by mohla smysluplným způsobem snížit spotřebu pitné vody.