Cíl: Žáci zjistí výši nákladů na vodu v rámci rozpočtu domácnosti.

Časová náročnost: 45 minut

Typ činnosti: diskusní aktivita, čtení s porozuměním, počítání ceny

Pomůcky: kalkulačka, přístup na web www.rozumimepenezum.cz

Postup:

Učitel žáky vyzve, aby odhadli a zapsali:

  • Kolik litrů pitné vody spotřebuje denně průměrný občan České republiky.
  • Při jaké činnosti člověk v domácnosti spotřebuje nejvíce vody.
  • Kolik korun stojí 1000 litrů pitné vody v jejich regionu.
  • Kolik korun měsíčně činí náklady na pitnou vodu pro průměrnou čtyřčlennou domácnost.
  • Co je vodné a stočné.

Následně jejich tipy zapisuje na tabuli.

Učitel žákům sdělí, aby na webu www.rozumimepenezum.cz, zjistili a vypočítali pravdivé údaje. Veškerá potřebná data zjistí v následujících článcích:

Vodné a stočné

Kolik stojí pitná voda v ČR

Spotřeba pitné vody v ČR

Následně učitel s žáky zkontroluje odpovědi a porovnají je s původními odhady.

Na konec žáci v diskusi s učitelem navrhují úsporná opatření v domácnosti, která by mohla smysluplným způsobem snížit spotřebu pitné vody.