moneta logo
logo aisis

Jednorázová virtuální platební karta

O virtuální platební kartě jsme psali již zde. Banky v cestě za ještě větší bezpečností začaly svým klientům nabízet nově jednorázové virtuální karty. Klient si je bez omezení může generovat jednu za druhou ve svém mobilním či internetovém bankovnictví a slouží pouze k placení na internetu. Taková karta, z titulu svého přívlastku jednorázová, pak zaniká samotným zaplacením nebo nečinností po uplynutí šedesáti minut od jejího vytvoření.

Bezpečnost hlavní výhodou

Nespornou bezpečnostní výhodou je právě to, že karta po zaplacení na internetu přestane okamžitě existovat. Pokud by se tedy teoreticky někomu podařilo odcizit údaje z karty, nebudou mu nic platné. Klient používající jednorázovou platební kartu na internetu nemusí mít obavy z jejího případného zneužití při placení v e-shopech po celém světě.

Pouze placení na internetu

Při příští platbě si klient opět zřídí novou kartu samozřejmě s jinými identifikačními údaji. Nemusí se tak obávat, jako by to bylo v případě klasické plastové karty, že by se někdo mohl dostat k údajům z ní a následně je zneužít. Zatím se s jednorázovou platební kartou nedá vybírat hotovost z bankomatu, ani platit na platebních terminálech v „kamenných obchodech“.

Za výhodu lze také s ohledem na životní prostředí považovat neexistenci karty v plastové podobě. Ty by měly být do budoucna nahrazovány jejich virtuálními mladšími sourozenci čím dál více.

Robert Kočí
Robert Kočí
Je lektorem finanční gramotnosti. Učí finanční gramotnost a angličtinu na základní škole. Vzdělává lidi všech věkových kategorií v oblasti spotřebitelských práv. Je autorem několika publikací zaměřených na to, jak učit o osobních financích děti na základních školách. Absolvoval Právnickou fakultu MU v Brně obor Právní specializace a MBA studia obor Coaching, Mentoring and Leadership.

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Konec falešných slev v obchodech

Ve všech typech obchodů od kamenných až po ty internetové se již nesetkáte se slevami, které neodpovídají skutečnosti. Obvyklá praxe některých obchodníků, kteří počítali slevu...

Nahlédnutí do metodiky II. stupně ZŠ

Děti jsou akční. Navíc, díky jednoduchému přístupu k informacím, nás často překvapují otázkami, které prověřují nejen naše znalosti, ale i trpělivost a snahu si...

Nahlédnutí do metodiky I. stupně ZŠ

Jak zatraktivnit finanční gramotnost pro žáky prvního stupně? Jak probudit zájem a zvědavost na téma peněz, které často bývá tématem tabu v rodinách? Jak zapojit...