Cíl: Žáci se seznámí s právy spotřebitele při směně peněz ve směnárnách a naučí se tvořit QR kódy.

Časová náročnost: 90 minut

Typ činnosti: práce s textem, zpracování úkolu na počítači, výtvarná činnost

Pomůcky: čtvrtka formátu A3, počítač, vytištěné zadání, vytištěný odborný text – vše 1x pro skupinu

Postup:

Učitel seznámí žáky s cílem výuky. Následně rozdělí třídu do skupin po třech žácích. Úkolem žáků bude vytvořit QR kód obsahující důležité informace, které usnadní zákazníkům směnáren výměnu peněz, aby se nestali obětí podvodných praktik. QR kód začlení do reklamního plakátu. Vše je podrobně popsáno v zadání úkolu, které učitel skupinám rozdá společně s odborným textem a čtvrtkou formátu A3.

Žáci mají pět minut na seznámení se se zadáním. Následně mohou mít na učitele doplňující otázky týkající se zadání.

Poté dostanou žáci dalších pět minut, aby si rozdělili a naplánovali ve skupině práci.

V další části dochází k realizaci samotného úkolu žáky.

Na závěr se sejde celá třída a každá skupina představí svůj plakát. Ve společné diskusi se žáci s učitelem baví o tom, jaké důležité věci by měl každý člověk vědět, než navštíví směnárnu. Žáci mohou pomocí čtečky QR kódů na svých mobilních telefonech snímat QR kódy ostatních skupin a seznámit se s výsledkem práce ostatních skupin.

Nakonec se učitel domluví s žáky, kam by bylo vhodné vystavit reklamní plakáty. Je možné je vyvěsit na chodbě školy nebo i po dohodě v místní pobočce některé z bank.

Do další hodiny může učitel zpracovat kvíz obsahující informace z odborného textu. Žáci jej plní buď na základě toho, co si pamatují nebo mohou použít svůj QR kód.