moneta logo
logo aisis

Aktivita s mincemi

Cíl: Žáci si připomenou platné české mince.

Časová náročnost: 20 minut

Typ činnosti: diskusní aktivita, hra

Pomůcky: libovolné množství mincí české koruny alespoň jeden kus od každé hodnoty

Postup:

Skupina žáků stojí v kruhu čelem dovnitř s rukama za zády. Učitel žákům sdělí, že postupně jim bude posílat mince české koruny a jejich úkolem je pouze podle hmatu pokusit se spočítat celkovou hodnotu, která jim projde rukama.

Učitel určí prvního žáka, od kterého začne mince posílat. Žáci během aktivity nemluví, počítají v duchu. Mince si posílají za zády po kruhu ve směru hodinových ručiček. Vždy minci, která jim přišla zprava, pošlou doleva. Poslední člověk v kruhu ji opět předává učiteli.

Početnější třídu může učitel rozdělit do dvou kruhů. Na závěr napíše každý žák na lísteček celkovou sumu, kterou napočítal. Učitel žákům sdělí správné řešení a ukáže mince v pořadí, v jakém je posílal.

V následné diskusi se učitel ptá žáků na kritéria a znaky, podle kterých mince rozpoznávali. Diskutuje s žáky o tom, jak mohou mince rozpoznat nevidomí lidé, a také jak rozpoznávají české bankovky (svislé či vodorovné proužky v počtu jednoho až tří v pravém horním rohu na líci).

Robert Kočí
Robert Kočí
Je lektorem finanční gramotnosti. Učí finanční gramotnost a angličtinu na základní škole. Vzdělává lidi všech věkových kategorií v oblasti spotřebitelských práv. Je autorem několika publikací zaměřených na to, jak učit o osobních financích děti na základních školách. Absolvoval Právnickou fakultu MU v Brně obor Právní specializace a MBA studia obor Coaching, Mentoring and Leadership.

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Konec falešných slev v obchodech

Ve všech typech obchodů od kamenných až po ty internetové se již nesetkáte se slevami, které neodpovídají skutečnosti. Obvyklá praxe některých obchodníků, kteří počítali slevu...

Nahlédnutí do metodiky II. stupně ZŠ

Děti jsou akční. Navíc, díky jednoduchému přístupu k informacím, nás často překvapují otázkami, které prověřují nejen naše znalosti, ale i trpělivost a snahu si...

Nahlédnutí do metodiky I. stupně ZŠ

Jak zatraktivnit finanční gramotnost pro žáky prvního stupně? Jak probudit zájem a zvědavost na téma peněz, které často bývá tématem tabu v rodinách? Jak zapojit...