moneta logo
logo aisis

Děti se učí, jak hospodařit s penězi

V základní škole na Dubině získávají děti vědomosti, které jim usnadní pohyb ve světě financí

PARDUBICE Netradiční předmět se objevil v rozvrhu žáků na pardubické základní škole Dubina. Vedle matematiky, fyziky nebo dějepisu se také učí, jak zacházet s financemi. Jejich škola se totiž v roce 2010 zapojila do projektu Rozumíme penězům.
„Jeho cílem je zvýšit finanční gramotnost obyvatel České republiky a organizuje ho občanské sdružení AISIS. Do tohoto projektu se zatím zapojily pouze dvě pardubické základní školy,“ říká mluvčí pardubické radnice Nataša Hradní.
Se světem financí se letošní deváťáci z Dubiny seznamují již druhým rokem, rozhodně už tedy nejsou finančně negramotní. Zvládají nejen sestavení rozpočtu či úvahu o výhodnosti nákupu, ale také prezentaci nabytých vědomostí před dospělými.
„Součástí letošní části projektu byla účast na konferenci k projektu Rozumíme penězům. Na ní nás reprezentovali čtyři žáci z 9. A a dvě jejich učitelky. Prezentace, kterou si naši žáci sami připravili, sklidila ohromný úspěch, děti zvládly i odpovědi na dotazy posluchačů,“ řekla ředitelka školy Ludmila Kozáková. V minulém školním roce se žáci dnešní 9. A během čtyř projektových dnů učili tvořit rozpočet, kupovali auto, zvažovali výhodnost nákupu a jeli na dovolenou. „Letos se v oblasti financí vzdělávají dál a první krůčky v této oblasti financí mají za sebou i jejich o rok mladší spolužáci,“ dodala Hradní.

Mladá fronta DNES | 16.1.2012 | Rubrika: Kraj Pardubický | Strana: 4 | Autor: (zln)

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Jak porazit finanční úzkost

Peníze už dávno nejsou jen prostředkem směny. Podle nejnovějších studií z let 2024 a 2025 se staly jedním z hlavních spouštěčů klinické úzkosti a...

Globální dluhový budíček, anebo proč nepodcenit rekordní zadlužení v USA

Zatímco se světové trhy stále vezou na vlně optimismu a česká ekonomika hlásí oživení, v pozadí možná tiká časovaná bomba, kterou mnozí přehlížejí. Americké...

Vkladové produkty – metodika

Při výuce finanční gramotnosti učím žáky dovednost porovnávat jednotlivé finanční produkty a vybírat pro konkrétní potřebu či situaci ten nejvhodnější. Tato dovednost patří mezi...