moneta logo
logo aisis

Učíme se rozumět penězům

V pátek 11. listopadu se ve 14. ZŠ zúčastnili žáci 9. ročníku v rámci předmětu Rozumíme penězůmprojektového dne s názvem Dovolená.
Ve fiktivní domácnosti s pevně nastaveným domácím rozpočtem si měli možnost nanečisto vyzkoušet, co obnáší plánování a zajištění takového příjemného období, jakým dovolená bezesporu je, a to v různých rolích, prarodiči počínaje a malými dětmi konče. Snažili se nalézt kompromis mezi snem a realitou zastoupenou finančními možnostmi domácnosti, ale i mezi nároky a představami jednotlivých členů. Při řešení způsobu financování se nenásilnou formou seznámili s dnes tak frekventovanými pojmy, jako je kontokorent nebo předlužování. Na příkladu příběhů rodin ze sousedství pak hledali výhody a úskalí rozhodování při pořizování dovolené.
Projekt Rozumíme penězům slouží ke zvyšování finanční gramotnosti a je dotovaný EU.

Foto autor| Foto: Dagmar Janošková
Region| Západní Čechy
Publikováno| Plzeňský deník; U nás ve škole; 13
Publikováno| Plzeňský deník – Plzeň-jih, sever; U nás ve škole; 13

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Jak porazit finanční úzkost

Peníze už dávno nejsou jen prostředkem směny. Podle nejnovějších studií z let 2024 a 2025 se staly jedním z hlavních spouštěčů klinické úzkosti a...

Globální dluhový budíček, anebo proč nepodcenit rekordní zadlužení v USA

Zatímco se světové trhy stále vezou na vlně optimismu a česká ekonomika hlásí oživení, v pozadí možná tiká časovaná bomba, kterou mnozí přehlížejí. Americké...

Vkladové produkty – metodika

Při výuce finanční gramotnosti učím žáky dovednost porovnávat jednotlivé finanční produkty a vybírat pro konkrétní potřebu či situaci ten nejvhodnější. Tato dovednost patří mezi...