moneta logo
logo aisis

Průzkum: Vlastnoručně vyrobený dárek věnuje jen sedm procent dětí

Praha 7. prosince (ČTK) – Vlastnoručně vyrobený dárek věnuje k Vánocům jen sedm procent dětí. Ukázal to průzkum sdružení AISIS pro GE Money Bank, do něhož se zapojilo 741 školáků ve věku 13 až 16 let. Většina dětí z této věkové skupiny dá za dárky 500 až 1000 korun, téměř čtvrtina pak ještě víc. Mladí také často nakupují dárky už na podzim a tvrdí, že kvůli dárkům by se nikdy nezadlužili. “Necelá třetina dětí má letos v plánu za dárky utratit do 500 korun, 43 procent se chystá za ně vydat do jednoho tisíce korun a téměř čtvrtina dokonce i více. S tím, že by za dárky na Vánoce neutratily ani korunu, děti nepočítají,” komentoval průzkum Martin Ježek, který vede školní projekt na finanční gramotnost Rozumíme penězům. Dvě procenta dětí plánují utratit do sta korun, procento pak do 250 korun.

V rámci projektu se školáci učí, jak rozumně hospodařit s penězi, jak si spočítat úroky a rozplánovat si výdaje. “Děti, které absolvovaly projekt Rozumíme penězům, se chovají k financím ve většině případů zodpovědně. Dvě třetiny z nich by se kvůli koupi pěkných dárků k Vánocům nebo luxusní dovolené nezadlužily,” řekla Iva Štylerová z banky, která průzkum i projekt organizovala.

Na 40 procent mladých respondentů také uvedlo, že s vánočními nákupy začínají měsíc před svátky, třetina pak do obchodů vyrazí už na podzim. Na poslední chvíli si nákupy nechává každé šesté dítě, zatímco z dospělých tak podle dřívějších průzkumů činí 45 procent.

Zpravodajství ČTK | 7.12.2011 | 14:15 | Rubrika: Školství – Praha, Středočes. kraj, ČR | Autor: kli

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Práva při nákupu mimo kamenné prodejny – díl III.

V prvním dílu seriálu na téma nakupování mimo kamenné prodejny jsme se seznámili s tím, jaké všechny způsoby uzavírání obchodu patří mezi ty, které můžeme nazvat...

Práva při nákupu mimo kamenné prodejny – díl II.

V prvním dílu seriálu o nakupování mimo kamenné prodejny jsme se seznámili s tím, jaké všechny způsoby uzavírání obchodu patří mezi ty, které můžeme nazvat nákupy...

Práva při nákupu mimo kamenné prodejny – díl I.

Nemalou část v oblasti spotřebitelských práv tvoří nákupy mimo kamenné prodejny. Vyznáte se v nich dobře a to i po novelách zákona o ochraně spotřebitele a...