Fenoménem poslední doby se stávají podvodné útoky na klienty bank. Vše začíná telefonátem, který klienta varuje před smyšlenou hrozbou napadení jeho bankovního účtu a přesvědčuje o nutnosti okamžitého konání k zabránění škod. Člověk vydávající se za pracovníka banky zároveň navrhne i řešení, které má však za cíl podvodně se obohatit. Podvodné taktiky po telefonu mají množství podob, jak okrást klienta. Pachatelé dokážou být velmi přesvědčiví. Někdy se vydávají i za policisty. Přinášíme souhrn doporučení Police České republiky:

  • Nereagovat na žádost o sdělení PINu.
  • Nespolupracovat na přeposílání finančních prostředků.
  • Nepovolovat nikomu vstup do internetového bankovnictví.
  • Nesdělovat žádné údaje z platební karty.
  • Neinstalovat si do elektronického zařízení žádné programy, které umožňují dálkový přístup cizím lidem do vašeho zařízení.

Zdroj: www.tydenikpolicie.cz, www.csas.cz