moneta logo
logo aisis

Finanční vzdělávání pro 1. stupeň

Finanční vzdělávání na 1. stupni ZŠ

Anotace vzdělávacího programu:

Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční gramotnosti žáků 1. stupně základních škol, a to prostřednictvím gramotnosti čtenářské, informační, matematické a občanské.

Účastníci budou používat texty obsahově související s finančním vzděláváním (oblasti Peníze, Hospodaření s rozpočtem, Finanční produkty – Standardy finanční gramotnosti pro žáky 1. stupně ZŠ). Otázky prioritně směřují k tématům formy peněz, způsoby placení, používání peněz v běžných situacích, porovnávání a kontrola ceny zboží, příjmy a výdaje domácnosti, nakupování, reklamace, půjčování a spoření.

Aktivity se zaměřují na dovednosti pracovat s informacemi a informačními zdroji, porozumět textu a jeho interpretaci, vyhodnocovat text, formulovat otázky, argumentovat, aplikovat matematické dovednosti. Obecně jsou tedy použité metody zaměřeny na rozvoj čtenářské, matematické, občanské a informační gramotnosti na úrovni požadavků pro 1. stupeň ZŠ.

Důležitou součástí těchto aktivit je práce s odbornými pojmy z oblasti peněz, hospodaření domácnosti a používání základních finančních produktů a služeb. Cílem je získání informací, potřebných k řešení následujících problémových úloh.

Účastníci si odnášejí si náměty a návrhy k finančnímu vzdělávání s podporou čtenářské, informační, občanské a matematické gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ.

Vzdělávací cíl:

Účastníci získají přehled o obsahu Standardů finanční gramotnosti (MŠMT); prakticky si vyzkoušejí metody podporující rozvoj čtenářské, informační, občanské a matematické gramotnosti, s obsahovým zaměřením na finanční vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ; získají specifické znalosti související s vlastní finanční gramotností

Komu je určen:

Seminář je přednostně určen učitelům 1. stupně ZŠ  Kraje Vysočina.

Rozsah: 8 hodin, 8 – 16:30 hod

Seminář je zdarma

 

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Nejčastější problémy s placením u obchodníků

Může obchodník odmítnout platbu kartou nebo naopak nepřijmout hotovost? Co kdyby si dokonce při přijetí platby kartou naúčtoval za službu či zboží víc, než...

Vychází desková hra Ztracené dědictví podporující finanční gramotnost

Rozumíme penězům přichází s deskovou hrou Ztracené dědictví. Má u dětí podpořit zájem o témata osobních financí. Učitelé ji mohou používat při výuce finanční gramotnosti...

Změny investičních návyků Čechů

Investiční chování Čechů se postupně proměňuje. Podle aktuálního průzkumu AKAT ČR realizovaného ve spolupráci s Perfect Crowd se ukazuje, že Češi stále častěji vnímají...