Finanční vzdělávání s podporou matematické gramotnosti
Anotace vzdělávacího programu:
Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční a matematické gramotnosti žáků základních škol.
Účastníci kurzu se aktivně seznámí s řadou efektivních metod podporujících finanční a matematickou gramotnost. Budou přitom používat texty obsahově související s finančním vzděláváním (z oblasti peněz, hospodaření domácnosti a používání základních finančních produktů a služeb). Při jejich zpracování budou používat metody a postupy, zaměřené na aplikaci matematických dovedností, na práci s čísly, grafy a tabulkami, na využívání internetových vyhledavačů a kalkulátorů. Záměrem je získat informace týkající vedení rozpočtu, hotovostní a bezhotovostní formy peněz, porovnávání finančních produktů, úroku a RPSN, výpočtu čisté mzdy a daní, životní úrovně.
Získané informace budou účastníci potřebovat k následnému řešení praktických problémových úloh.
Z kurzu si odnášejí náměty a návrhy k finančnímu vzdělávání s podporou matematické gramotnosti žáků na 2. stupni ZŠ.
Vzdělávací cíl:
Účastníci získají přehled o obsahu Standardů finanční gramotnosti (MŠMT); prohloubí svou metodickou průpravu k rozvoji finanční a matematické gramotnosti žáků; získají specifické znalosti související s vlastní finanční gramotností; vytvoří návrh na finanční vzdělávání ve své výuce a na své škole; vymění si zkušenosti a náměty k podpoře finanční a informační gramotnosti žáků
Komu je určen:
Seminář je přednostně určen učitelům 2. stupně ZŠ, především vyučujícím vzdělávacích oblastí Matematika a její aplikace, Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce.
Rozsah: 8 hodin, 8 – 16:30 hod
Cena: 1 450,- Kč