moneta logo
logo aisis

Co se v mládí nenaučíš, ve stáří si tě najde

Školy připravují děti na budoucnost, ale dospělí už do školy nechodí. Přitom není pochyb, že se potřebují naučit mnohému novému. Do našich životů vstupují nové výzvy (informační technologie, komunikace v cizích jazycích), ale také nové problémy. Mezi ty nejpalčivější patří správa osobního bohatství, nehmotného (například zdraví) i hmotného (majetek a peníze). Ze statistik civilizačních onemocnění i třeba zadlužení domácností vyplývá, že finanční a zdravotní gramotnost naší dospělé populace není dostatečně vysoká pro zvládání běžného života a především podvodních praktik, které jsou neustále rafinovanější.
Abychom tuto situaci pomohli zlepšit, rozhodla se naše Základní škola a Mateřská škola Hrádek vstoupit do projektu Gramotnost.cz a vytvořit Centrum učení pro dospělé. V něm nyní nabízíme bezplatně kurzy, které vycházejí z odborně garantovaných metodik používaných ve školách. Programy Rozumíme penězům a Zdravá abeceda upravila skupina odborníků tak, aby se i dospělí mohli vhodnou formou seznámit s nejdůležitějšími tématy z oblasti podpory finančního i tělesného zdraví. Naši lektoři jsou odborníci s dlouholetou zkušeností a účastníci mohou využít i další možnosti vzdělávání portálu Gramotnost.cz.
Centrum v naší škole nenabízelo jen zmíněné kurzy, ale zaměřili jsme se i na hospodaření domácnosti, spoření a investování, rozumné zadlužování, ochranu spotřebitele, smlouvy a pojištění. Do budoucna počítáme i s tématy zaměřenými na zdravotní gramotnost, například na zdravotní rizika dnešní populace, zdravý pohyb, zdravou výživu a vnitřní pohodu.
A co naši „žáci“? Ti oceňují nejen možnost něco se dovědět, ale i vidět změny, které ve škole od doby jejich školních let nastaly.

Týdeník školství | 30.1.2013 | Strana: 9 | Autor: Anna VALEŠOVÁ

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Konec falešných slev v obchodech

Ve všech typech obchodů od kamenných až po ty internetové se již nesetkáte se slevami, které neodpovídají skutečnosti. Obvyklá praxe některých obchodníků, kteří počítali slevu...

Nahlédnutí do metodiky II. stupně ZŠ

Děti jsou akční. Navíc, díky jednoduchému přístupu k informacím, nás často překvapují otázkami, které prověřují nejen naše znalosti, ale i trpělivost a snahu si...

Nahlédnutí do metodiky I. stupně ZŠ

Jak zatraktivnit finanční gramotnost pro žáky prvního stupně? Jak probudit zájem a zvědavost na téma peněz, které často bývá tématem tabu v rodinách? Jak zapojit...