Tisíce lidí ročně pošlou peníze omylem na konto někoho úplně jiného. Jen v největší tuzemské bance, České spořitelně, se to stane zhruba třem tisícům klientů za rok.

Nejčastěji k tomu dochází u jednorázových platebních příkazů. K této závažné situaci přitom může v době stále rozšířenějšího internetového bankovnictví dojít velice snadno. Stačí se překlepnout v jednom čísle, přehlédnout to při zpětné kontrole a mít tu smůlu, že se zrovna trefíte do existujícího čísla účtu.

Pokud totiž vyťukáte neexistující číslo účtu, platba buď vůbec neodejde, nebo se vrátí a kromě toho, že zamýšlený příjemce platbu neobdrží, se nic neděje.

Horší je, když lidé navolí účet úplně jiného příjemce peněz, než zamýšlejí a číslo přitom existuje. Pak je na příjemci, zda peníze vrátí nebo se musíte obrátit na soud.

Pokud platbu nechce vrátit, což se stává jen výjimečně, lze to považovat za bezdůvodné obohacení a situaci je nutné řešit soudně, mluvčí banky Tomáš Kofroň.

celý článek na http://www.novinky.cz/ekonomika/189052-penize-na-spatny-ucet-poslou-rocne-tisice-lidi.html