Finanční vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Anotace vzdělávacího programu:
Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční gramotnosti žáků 1. stupně základních škol, a to prostřednictvím gramotnosti čtenářské, informační, matematické a občanské.
Účastníci budou používat texty obsahově související s finančním vzděláváním (oblasti Peníze, Hospodaření s rozpočtem, Finanční produkty – Standardy finanční gramotnosti pro žáky 1. stupně ZŠ). Otázky prioritně směřují k tématům formy peněz, způsoby placení, používání peněz v běžných situacích, porovnávání a kontrola ceny zboží, příjmy a výdaje domácnosti, nakupování, reklamace, půjčování a spoření.
Aktivity se zaměřují na dovednosti pracovat s informacemi a informačními zdroji, porozumět textu a jeho interpretaci, vyhodnocovat text, formulovat otázky, argumentovat, aplikovat matematické dovednosti. Obecně jsou tedy použité metody zaměřeny na rozvoj čtenářské, matematické, občanské a informační gramotnosti na úrovni požadavků pro 1. stupeň ZŠ.
Důležitou součástí těchto aktivit je práce s odbornými pojmy z oblasti peněz, hospodaření domácnosti a používání základních finančních produktů a služeb. Cílem je získání informací, potřebných k řešení následujících problémových úloh.
Účastníci si odnášejí si náměty a návrhy k finančnímu vzdělávání s podporou čtenářské, informační, občanské a matematické gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ.
Vzdělávací cíl:
Účastníci získají přehled o obsahu Standardů finanční gramotnosti (MŠMT); prakticky si vyzkoušejí metody podporující rozvoj čtenářské, informační, občanské a matematické gramotnosti, s obsahovým zaměřením na finanční vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ; získají specifické znalosti související s vlastní finanční gramotností
Komu je určen:
Seminář je přednostně určen učitelům 1. stupně ZŠ.
Rozsah: dva navazující 4 – hodinové semináře
Seminář pořádá náš regionální partner Školské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Královéhradeckého kraje.