moneta logo
logo aisis

Finanční vzdělávání s podporou čtenářské gramotnosti – modul 2

Finanční vzdělávání s podporou čtenářské gramotnosti

Anotace vzdělávacího programu:

Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční a čtenářské gramotnosti žáků základních škol.

Účastníci se aktivně seznámí s řadou efektivních metod podporujících čtenářskou gramotnost. Budou přitom používat texty obsahově související s finančním vzděláváním (hodnota a historie peněz, nakládání s penězi, základní práva spotřebitelů, činnosti bank a jiných finančních institucí, obrana proti zadlužení, finanční produkty k zajištění rizik a zhodnocení peněz).

Použité aktivity se zaměřují na dovednosti pracovat s informacemi, porozumět textu a jeho interpretaci, vyhodnocovat text, formulovat otázky, vyvozovat závěry z textu, porovnávat text se svými osobními znalostmi a zkušenostmi. Důležitou součástí těchto aktivit je práce s odbornými pojmy z oblasti peněz, hospodaření domácnosti a používání základních finančních produktů a služeb.

Získané informace účastníci ve druhé části semináře používají k řešení problémových úloh. Ze semináře si odnášejí náměty k finančnímu vzdělávání s podporou čtenářské gramotnosti žáků na 2. stupni ZŠ a návrh plánu implementace finančního vzdělávání do své výuky.

Vzdělávací cíl:

Účastníci získají přehled o obsahu Standardů finanční gramotnosti (MŠMT); prakticky si vyzkouší metody efektivní práce s textem, diskusní metody a metody kritického myšlení zaměřené na finanční vzdělávání; prohloubí svou metodickou průpravu k rozvoji finanční a čtenářské gramotnosti žáků; získají specifické znalosti související s vlastní finanční gramotností

Komu je určen:

Seminář je přednostně určen učitelům 2. stupně ZŠ, především učitelům vzdělávacích oblastí Jazyk a jazyková komunikace, Člověk a společnost, Člověk a svět práce.

Rozsah: dva navazující 4 – hodinové semináře

Seminář pořádá náš regionální partner Vysočina Education, informace o semináři a přihlášení na seminář najdete na http://www.vys-edu.cz/

 

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Nejčastější problémy s placením u obchodníků

Může obchodník odmítnout platbu kartou nebo naopak nepřijmout hotovost? Co kdyby si dokonce při přijetí platby kartou naúčtoval za službu či zboží víc, než...

Vychází desková hra Ztracené dědictví podporující finanční gramotnost

Rozumíme penězům přichází s deskovou hrou Ztracené dědictví. Má u dětí podpořit zájem o témata osobních financí. Učitelé ji mohou používat při výuce finanční gramotnosti...

Změny investičních návyků Čechů

Investiční chování Čechů se postupně proměňuje. Podle aktuálního průzkumu AKAT ČR realizovaného ve spolupráci s Perfect Crowd se ukazuje, že Češi stále častěji vnímají...