moneta logo
logo aisis

Finanční gramotnost pro druhý stupeň ZŠ (praktická aplikace)

Komu je program určen: pedagogům druhého stupně ZŠ

 

Popis programu:

Seminář navazuje na seminář (Finanční gramotnost pro druhý stupeň ZŠ – úvod)

Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční gramotnosti žáků základních škol a zároveň podpoře gramotnosti čtenářské, matematické, informační a občanské.

Účastníci tohoto semináře se zorientují v obsahu a požadovaných výstupech finančního vzdělávání žáků ZŠ a v jeho možném propojení se čtenářskou, informační, občanskou a matematickou gramotností na  2. stupni ZŠ.

Pro účastníky je připravena sada konkrétních modelových situací a problémů, které se týkají rozhodování o současných nebo budoucích financích. Tematicky vycházejí z obsahu Standardů finanční gramotnosti (Peníze, Hospodaření domácnosti, Finanční produkty). Používané výukové metody pomáhají naplňovat standardy ostatních vybraných gramotností.

Účastníci si prakticky vyzkoušejí ukázkové metody podporující rozvoj čtenářské, informační, občanské a matematické gramotnosti při práci s textem obsahově zaměřeným na finanční vzdělávání; zahájí týmovou spolupráci na strategii finančního vzdělávání; získají specifické znalosti související s vlastní finanční gramotností; vytvoří návrh na finanční vzdělávání na své škole.

Rozsah: 4 hodiny

Seminář pořádá náš partner DDM Vila Doris Šumperk, bližší informace a možnost přihlášení neleznete na www.doris.cz

 

 

Další články autora

Podobné články

Nejnovější

Superdávka – reforma sociálních dávek

Od 1. října 2025 došlo v České republice k významné reformě v oblasti sociálních dávek. Vznikla tak zvaná superdávka. Její oficiální název je dávka státní sociální pomoci...

Hra Rychlý kvíz

Jako učiteli finanční gramotnosti se mi při příchodu na odpolední dvouhodinovku finanční gramotnosti občas stává, že vidím, jak malá je energie ve třídě a...

Hra Finanční pojmy – asociace, indicie

Snaha učitelů připravit pro své studenty zábavnější výuku vede k myšlence zařazování nejrůznějších druhů her. I v oblasti finanční gramotnosti tomu tak je. Dokonce právě na...